Prv než sa vrhnete do uverejňovania vašich výrobkov z dreva, pozrite sa ako to robiť správne, aby ste z vašich príspevkov vyťažili čo najviac.
1. Ktorú sekciu stránky použiť?
Sekcia "produkty a služby"
Primárne sa sústreďte na túto sekciu. Umožňuje uverejňovanie produktov ktoré máte aktuálne na predaj, ktoré ste vyrábali a už predali, ktoré robíte na mieru podľa požiadaviek zákazníka a podobne. Slúži tiež na uverejňovanie všetkých služieb.
Počas tvorby položky si môžete vybrať o aký druh ponuky ide: na predaj, predané, vyrobené na mieru, ponúkam a iné.
Sekcia "albumy"
Môže poslúžiť napríklad na uverejnenie skupiny produktov, ktoré chcete predstaviť spoločne. Či už spolu navzájom súvisia alebo aj nie. Napríklad vyrobené modely nábytkov, viacero modelov postelí, stolíkov a podobne.
Môžete robiť viaceré albumy a rozdeliť produkty po skupinách jednotlivých produktov, prípadne uverejniť jeden projekt, stavbu. Alebo môžete vytvoriť jeden album ako portfólio vašich výrobkov alebo prác.
Sekcia "videá"
Myslíme, že nepotrebuje bližší popis. Azda len zdôrazníme, že aktuálne je možné iba zdieľanie videí, ktoré ste už uverejnili na youtube. Nahrávanie videí priamo do našeho systému zatiaľ nie je možné.
2. Kedy využiť sekciu produkty a služby?
Túto sekciu portálu môžete využiť vo väčšine prípadov:
- máte produkt na predaj
- chcete prezentovať už predaný produkt
- chcete predstaviť produkty vyrábané na mieru
- chcete predstaviť realizovanú službu (práce, drevostavby a podobne)
- ponúkate službu
Taktiež vám môže byť nápomocnou ak niečo hľadáte. Môžete uverejniť aj dopyt na produkt, či službu.
Pri tvorbe produktu alebo služby nezabudnite uverejniť dostatok informácií a vyplniť čo najviac preddefinovaných polí.
3. Musím pri produktoch uverejňovať cenu?
Nie nemusíte.
Môžete uverejňovať produkty bez ceny a nechať jej dohodnutie na osobné riešenie.
No žiadame vás, aby ste uverejňovali produkty len s reálnou cenovkou, ktorá zodpovedá tomu, za koľko produkt predávate. Nie napríklad 1€, 1000000€, 12345€ a podobne ak za danú sumu nechcete produkt reálne predávať.
4. Kedy využiť sekciu albumy?
Sekciu albumy môžete využiť na iný štýl predstavenia vašich produktov na predaj, či vyrobeného portfólia. Napríklad môžete uverejniť galériu vami vyrobených stolov.
- Špecializujete sa na drevené hodiny? Vytvorte im samostatnú galériu.
- Staviate drevostavby? Vytvorte galériu pre každú stavbu samostatne.
- Máte za sebou realizáciu kuchyne, predajne či iného interiéru? Predstavte tento projekt v samostatnej galérii.
Na čo klásť dôraz pri tvorbe galérie?
Dobrý opisný názov. Názov galérie "kuchyňa", takúto podmienku nespĺňa. No napríklad "masívna buková kuchyňa v rustikálnom štýle umiestnená v modernej novostavbe" je oveľa lepší názov, ktorým vás ľudia ľahšie identifikujú a môže priniesť viac potenciálných zákazníkov.
Dajte si záležať na popise galérie. Nie je podmienkou pre uverejnenie, ale výsledok ktorý vám môže priniesť dobrý popis je zásadný. Rozumne dlhý, opisný a funkčný popis vám môže prieniesť potenciálne oveľa viac návštev z vyhľadávania ako galéria bez popisu. V popise galérie môžete uverejniť linky (odkazy) na produkty.
Aj jednotlivé fotky v galérii, môžu mať vlastný názov a popis. Zvážte ich použitie ak je to vhodné.
Poznámka: nahratie fotiek cez plochu noviniek nie je totožné s uverejnením albumu. Album vytvoríte cez "pridanie položky" - výrazné tlačidlo s bielym znamienkom plus.
5. Vyrábam nábytok na mieru. Kde mám publikovať?
Ideálne využite sekciu produkty a služby.
Vyberte si niektoré z vašich projektov či produktov a vytvorte im samostatné položky. Danú položku môžete koncipovať rovnako ako by išlo o produkt na predaj, ale zvoľte si druh ponuky "vyrobené na mieru". Rovnako môžete - nemusíte uverejniť zodpovedajúcu cenu produktu, projektu.
Takýmto detailnejším rozpracovaním vašej tvorby dokážete osloviť viac publika, ako keby ste uverejnili iba službu "výroba nábytku na mieru" (čo samozrejme tiež môžete).
Svoj profil môžete podporiť aj uverejnením galérií v sekcii albumy, a tiež prípadnými videami.
6. Ako vytvoriť dobrý názov produktu, služby, albumu?
Skúste názov poskladať zodpovedaním si napríklad týchto otázok:
Čo? Aké? Z čoho? Kde (kam)?
Napr: Čo? Stôl. Aké? Masívny. Z čoho? Z čerešne. Kam? Do obývačky - konferenčný.
Hoďme to do mixéra a dostaneme Masívny čerešňový konferenčný stolík. Do by mohol byť názov, ktorý na prvý pohľad dobre definuje daný produkt.
Iný príklad: Čo? Stavba krovu. Aké? Sedlový. Tradičný. Z čoho? ... Kde? Rodinný dom Bratislava
Stavba tradičného sedlového krovu na rodinnom dome v Bratislave. Názov pre galériu fotiek z vašeho projektu by ste mali.
Dobrý názov má zásadný význam pre rýchle zaujatie správneho používateľa a v nesposlednom rade sa lepšie šíri spletitými cestami internetu.
7. Ako predstaviť svoje produkty čo najlepšie?
Ideálne je využiť všetky prostriedky, ktoré náš portál ponúka.
Predovšetkým uverejňovať konkrétne položky v časti produkty a služby, doplniť profil o albumy a v ideálnom prípade skúsiť natočiť aj nejaké video.
K popisom produktov, albumov aj videí viete dopĺňať odkazy, ktoré ich prepoja medzi sebou, alebo s vašimi inými webovými stránkami či sociálnymi webmi.
Venujte trochu pozornosti aj vašemu profilu. Ak svoju prácu prezentujte pod firemným menom, pseudonymom či iným meno, nazvite takto aj profil na našom portále. Vaša profilová fotka či logo, krátky popis o vás a odkazy na iné stránky a sociálne profily kde vás možno nájsť, by mali byť samozrejmosťou.
8. Aký typ profilu si zvoliť?
Prispievateľ
Je určený pre všetkých, ktorí sa chcú na stránke aktívne propagovať.
To znamená pre všetkých výrobcov nábytku, výrobcov drevených predmetov a dekorácií, realizátorov drevostavieb, predajcov materiálov a všetkých, ktorí sa svojimi službami točia okolo práce s drevom.
Registrovaný používateľ
Je pre každého, kto chce niekoho cez portál kontaktovať.
No aj tento profil vám umožní v obmedzenej miere na stránke publikovať. Nebudete však môcť uverejňovať produkty a služby.
Ak si omylom zvolíte zlý profil, alebo sa rozhodnete profil zmeniť, môžete si svoj aktuálny profil kedykoľvek zmeniť na prispievateľský.
9. Je publikovanie na robimzdreva.sk naozaj zadarmo?
Áno!
Všetky základné funkcie portálu sú zadarmo. A našim dlhodobým zámerom je, aby aj zadarmo zostali.
Vašou najlepšou podporou pre nás je to, že budete web aktívne využívať.
Sme vám tiež vďační za každé zdieľanie a šírenie medzi vašich známich.